MY REVIEW: OUR TIMES


Hai hai... KU KE UDARA LAGI... :')

Terus back to back post gitu. Haha. Sekarang aku nak buat review cerita movie Taiwan pula. Aku tau movie ni dari thriller kat FB la. Tapi apa yang aku hairan background lagu thriller tu lagu Thailand pula. Jauh betul..! :')

Bila aku tengok cite ni macam ada sikit-sikit macam cerita movie Thailand, First Love (Lakonan Mario Maurer). Hampir jelah tapi tak sama..

CREDIT TO OWNER

So cerita ini pasal budak perempuan yang tak berapa nak popular sangat  kat sekolah. Dia kena panggil 'Cheng Shin' bermaksud hati yang telus/jujur (cis ayat nampak sangat google translate :')). Kat sekolah tu biasalah, ada budak hensem+popular+pandai. Nama dia Ouyang Fei-Fan. So, macam biasa la Cheng Shin syok gila la ngan budak lelaki tu. Tapi tulah, sebab Cheng Shin ni biasa-biasa je kan, so Ouyang ni tak pandang sangat kat dia.

Satu hari, Cheng Shin dapat surat. Dia punya happy time tu. Dia ingat dari 'secret admirer' la. Sekali tengok surat tu surat berantai. LOL. Dia punya gugup dan panik, tak tahu nak buat apa sebab dekat surat tu diminta untuk memberikan 3 penerima yang lain kalau tak malapetaka akan terjadi pada dia. So akhirnya, dia pun bagi surat tu kepada cikgu kelas (sebab kuat marah), budak perempuan sekelas dia a.k.a jiran dia (sebab dia pissed kut dengan budak ni sebab rapat ngan pujaan dia tu kan) dan akhir sekali; Hsu Tai yu (budak lelaki yang samseng kat sekolah tu).

So time Hsu Tai Yu ternampak surat tu kat beg dia, dia ni pun fikir la yang dia dapat surat cinta. Bila dia berhenti dan baca surat tu, tetiba Tai Yu kena langgar kereta!

So....

AHH!! Aku dah malas nak sambung lagi. Korang rajin-rajin lah search cerita tu sendiri ye.. Hahha..

CREDIT TO OWNER

My Review:

Plot/Character = 5/5
Ulasan: Part akhir tu.. rasa spoil sikit.. Sebab aku jangkakan event yang lagi gempak. Tapi apa-apa pun cerita ni memang best.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan